Emelie Nordgren - Ryttare i sköna värmland

Direktlänk till inlägg 23 april 2015

Nya saker till Kitana

Av Emelie - 23 april 2015 11:14

Ny häst brukar oftast betyda nya saker. Jag har inte köpt så mycket saker till Kitana då jag hade allt. Hon fick nya mathinkar. Det var det jag skaffade då.
Hon är lite speciell min fina tjej. Och även väldigt galen i sin egen mat..
Sen hon kom har hon sparkat sönder halva väggen i bakre delen av boxen. Även två plankor på ena sidan. Vattenhinken har hon ställt sig i. Tror även att krubban har fått sig en smäll då det har blivit ett hål i den..
Även fast hon gjort allt detta så upplever jag ändå inte att är stressad och orolig i boxen. Det hon gör att hon sparkar i väggen så fort hon blir arg på hästen brevid, han kommer för nära när hon äter..
Så projektet vi har börjat med är en liten ombyggnad av hennes Box.
Det ska sättas upp skivor på väggarna och även på gallret på sidorna så att hon blir mer ensam. Jag tror att det kommer göra stor skillnad, hon kommer kunna slappna av mer.

Mamma köpte en guldfärgad vattenhink till henne för två veckor sen, så jag dagens inköp blev en matchande krubba, två mathinkar och en namnskylt. Hon är allt lite för bortskämd ibland ;)
Jag hade nationellt prov på morgonen så jag tog mopeden till skolan imorse. Därför passade det perfekt att åka och handla när jag hade 2,5 timme rast. Har även tankat lite då jag ska upp till Storfors och sjunga efter skolan. Ska även lämna ett USB men bilder som jag fotade på konserten i söndags!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 11 juni 2016 11:48

Igår startade jag sommarlovet tillsammans med Moa och Ella. Vi grillade och badade i tunnan. Senare åkte vi till kyrkan en stund och sen var vi hemma hos Ella tills vi somnade runt midnatt. Idag blir en lugn dag, har ingenting planer...

Av Emelie - 11 juni 2016 11:42

Förra helgen var jag iväg på tre tävlingar på två dagar. Anledningen till att jag inte skrivit om detta innan är för att jag åkte på en smäll och fick en lätt hjärnskakning.. I söndags, 5 juni, red jag och helios andra omgången av div 1 i dylta. För...

Av Emelie - 10 juni 2016 17:03

Nu är det äntligen sommarlov! Det känns både väldigt skönt men också lite tungt. Jag har ju en tendens att fästa mig vissa personer så det finns någon jag kommer sakna extra mycket. Min sommar kommer bestå av massor med jobb, roligt jobb, är endast l...

Av Emelie - 30 maj 2016 08:41

                  Runsås sir Owen ''Ove'', e: Sir oldenburg u: Blaidd Rosette, hingst Dusty Springfield ''Dagny'', sto  ...

Av Emelie - 28 maj 2016 21:29

Hej på er! Idag har jag alltså dammat av hoppsadeln och varit iväg på hopptävling med Blizzie och Shelby. Bägge ponnyerna hoppade två klasser var. Shelby var först ut. Det är Wilmas ponny som jag startat en gång innan, han ska säljas. På framridnin...

Ovido - Quiz & Flashcards