Emelie Nordgren - Ryttare i sköna värmland

Alla inlägg den 31 oktober 2015

Av Emelie - 31 oktober 2015 20:39

De som varit med och sjungit på allhelgona i Storfors vet nog att det är många tillfällen att äta. Vi började dagen i bjurtjärn och sången gick bra. Efter gudstjänsten var det fika med tårta, då var klockan 12. Klockan 13 var vi i Lungsund för att äta lunch på hotellet. Vi fick Wallenbergare med mos och champinjonsås. Till efterrätt fick vi äppelpaj och vaniljvisp. Det var väldigt god mat, lite så att man åt för mycket. Stort plus till maten i Lungsund som varit väldigt god i de fyra år som jag varit med.
Kl 15 var det gudstjänst i Lungsund och sången gick ganska bra, missade en ton men det var som tur bara jag som märkte. Efter var det kyrkkaffe med hembakat bröd, supergott.
Kl 18 sjöng jag i Storfors, denna gång gick det bäst, vilket det brukar göra.
Der finns film på de två första verserna men måste överväga om jag vågar ladda upp den. Jag är kritisk mot mig själv och tycker att det låter lite småfalskt ibland..

Även imorgon är finns saker som ska göras. Jag och Ella åker på klubbhoppning i rosensjö med Majken och Blizzie. På eftermiddagen ska Kitana badas och bli ompysslad inför måndagens veterinärbesök. Tänkte även hinna med att plugga lite och eventuellt ta någon unghäst.

Av Emelie - 31 oktober 2015 10:53

.. Ett ögonblick i sänder.
Denna fina psalm sjunger jag idag på tre minnesgudstjänster. Kl 11 i bjurtjärn, kl 15 i Lungsund och kl 18 i Storfors.
Längesen jag var så nervös som jag är nu men jag hoppas att det går bra ändå. Jag brukar inte ha text när jag sjunger men idag måste jag det, då jag inte kan texten..

Ella sov hos mig inatt efter gårdagens besök på Boda boo. Så hon är kvar hemma hos mig idag. Hon skulle rida och klippa ponnysar. Ella är kvar hos mig tills imorgon då vi ska på klubbhoppning i rosensjö, hon tar med Majken och jag har med mig Blizzie.

Ovido - Quiz & Flashcards